2012-06-27

The_kIng_oF_LiMbs

蓮花有迷幻
臺北植物園的蓮花在迷幻的眼中如肢體支解。

Lotus Flower-radiohead


I will shape the sins into your pocket
把永恆的罪貼緊你
Invisible
不著痕跡
Do what you want
恣意妄為隨你意


I was thinking I would disappear
我想我還是就這樣消失
I would slip into your groove and cut me off
從你的因襲成規中漸漸消聲匿跡


There's an empty space inside my heart
我的心有塊空洞
Where the weeds stay root
野草恣長
And now I'll set you free, I'll set you free
我現在就赦你自由 我將赦你自由
There's an empty space inside my heart
我的心有塊空洞
Where the weeds stay root
野草恣長
So now I'll set you free, I'll set you free
我現在就赦你自由 我將赦你自由


Slowly we offer as lotus flowers
緩緩如蓮瓣開綻我們靠近
Cause all I want is a man upon a stick
因為我只要一個特別的人
Just to see what if, Just to see what is
想知道接下來會怎樣,想知道會如何
I can't kick your head in
但我卻不能靠你太近


Just feed your fast ballooning head
讓腦袋爆炸
Listen to your heart
傾聽你的心


There was shaking and we quiet as mice
天搖地動我們靜默如鼠
And while the cat is away, do what we want, do what we want
當抓耗子的貓離開,盡情欲為,為所欲為
We want we want we want
就要這樣就要這樣


There's an empty space inside my heart
我的心有塊空洞
Where the weeds stay root
野草恣長
So now I'll set you free
所以我要赦你自由


Cause all I want is a man upon a stake
因為我只是要一個與眾不同的人
Just to see what if, just to see what is
想知道接下來會怎樣,想知道會如何
Murders float into my room
殺意在房中漫延


Slowly we unfold as lotus flowers
緩緩如蓮瓣開綻我們靠近
Cause I want is a man upon stick
因為我只要一個特別的人
And dance around the pit
漫舞在懸崖邊上
The darkness is relief
深不見底的黑暗讓人放鬆
I can't kick your head in
我不能靠你太近


Just to feed your fast ballooning head
讓腦袋爆炸
Listen to your heart
傾聽你的心


=======

自我感覺良好式翻譯